muzyka
351
korpus
341
metafory
Słowo kluczowe tematu metaforycznego występuje w korpusie 351 razy.
Metafory
- "jasnej strony" albumu
- 4-utworowej muzycznej śmietance
- Agresywne, szybkie riffy
- agresywne utwory
- agresywnymi przejściami muzycznymi
- Album nie ma w sobie pazura
- album pełen niecodziennych zawirowań
- aranżacjami poskładanymi w piosenki
- aranżacje mają własną oryginalną budowę
- aranżacyjne szaleństwo
- atakują brzmieniem
- awangardową budową kompozycji
- bardziej wyrazistszych wibracji
- bas jest czysty
- bas jest głęboki
- bas mocny
- bez mdlenia naszych uszu „zbędną” instrumentalizacją
- bilansem ciepła i melancholii muzyki
- Brawurowa sekcja rytmiczna
- brudnawe brzmienie
- brzmienie instrumentów pozwala słuchaczom wejść w atmosferę kontemplacji
- Brzmienie oparte jest
- Brzmienie oparte jest na puzonie
- brzmieniowego majestatu
- budowa utworów
- Całość sprawia wrażenia bardzo lekkiego grania
- Całość sprawia wrażenia smukłego grania
- cały krążek stanowi symetryczne odbicie, tworząc idealne kontury
- chamskiej muzyki
- charakteru muzyki
- chórkami, które nadają utworowi głębi
- chórkami, które nadają utworowi przestrzeni
- ciekawą ornamentyką rytmiki
- ciekawą współpracę dwóch gitar
- ciekawie rozwiniętych instrumentalizacji
- ciekawymi liniami wokalu
- ciemności muzyki
- ciepła muzyki
- ciepłego posmaku dźwięków
- ciężkich brzmień
- ciężkiej łupaninie
- ciężkie partie gitar czy perkusji
- ciężko się tego słucha
- coś dla fanów ostrego, szybkiego cięcia
- czystego śpiewu
- czystych wokali
- dalsze dźwięki
- dawką alternatywy
- dawkować sobie tę płytę
- death metal po prostu się chowa
- delikatne dźwięki
- delikatnego posmaku dźwięków
- delikatnym dzwonieniem
- delikatnym śpiewem
- dla wszystkich miłośników pięknych dźwięków
- długie utwory
- dodając pierwotnemu metalcore solidnego kopa
- dojrzałość brzmieniowa
- dolnych partiach
- dryfujące wielogłosy
- dynamiczny utwór
- dziewczyna ma prawdziwy "kawał" głosu
- dziwnego, mrocznego metalcore’a
- dźwięki słychać naprawdę dokładnie i czysto
- dźwięki stały się czystsze
- elementami muzycznymi
- Elementy muzyczne dosiadają się
- emocjonalnymi aranżacjami
- etniczno-nostalgicznej aury muzyki
- fakturę brzmienia
- flegmatycznych utworów
- fortepianowych wstawek
- furii perkusyjnych blastów
- gęsty wokal
- gitarowego ciężaru
- Gitary kąsają niemiłosiernie nieprzyzwyczajonych do hałasu słuchaczy
- gitary nasączone są wystarczającą dawką alternatywy
- głębokim kontrabasie
- głębszych wibracji
- gniewny początek utworu
- góra dźwięków
- góra dźwięków zwiększyła objętość
- góra dźwięków zyskała na klarowności
- górnych rejestrów
- grania, które niczym czołg dewastuje wszystko co stoi na drodze
- instrumentalna wizja
- instrumentalne demagogie
- instrumentalnych ornamentów
- instrumenty smyczkowe są tak mało wyeksponowane w ich muzyce
- instrumenty smyczkowe to tło
- inteligentny metal
- jazzująco-dynamicznej surowizny folku
- język wprowadza światło
- kawałek muzyczny
- kawałek muzyczny
- Kawałek muzyczny
- kawałki lekkie
- kawałki muzyczne
- kawałki muzyczne
- kawał naprawdę interesującej muzyki
- kawał solidnego materiału
- Każdy instrument ma swoją szczególną rolę
- kiepskie, pozbawione kopa piosenki
- klarownego brzmienia instrumentów
- klimat utworów
- klimaty poezji śpiewanej
- kładący rytm
- kobiecego migotliwego wokalu
- Kompozycje formacji Valonkantajat są mroczne
- kompozycje nie chłoną słuchacza gęstą awangardową budową
- Kompozycje nie mają rozbudowanych aranżacji
- Kompozycje zdobią elementy muzyki saksofonowej oraz gitarowych zagrywek.
- koncepcja muzyki niewyuzdana, mocno ekscentryczna
- krajobrazy progresywnego poletka dźwięku
- krystalicznym brzmieniu
- lekko ciepłego dźwięku
- lekko mglistego klimatu muzyki
- Lorde jest taką lecącą po nieboskłonie gwiazdą, na którą wiele osób obecnie spogląda. Mam tylko nadzieję, że szybko nie spadnie i jeszcze nie raz ją zobaczymy
- łagodniejszych brzmień
- łączy melodyjność heavy z agresją thrash metalu
- łupaninie muzycznej
- malują się pobudzające plamy dźwięków skrzypiec
- materiale muzycznym
- materiał brzmi mało agresywnie
- materiał muzyczny
- materiał muzyczny
- materiał muzyczny
- materiał muzyczny
- Materiał muzyczny
- materiał muzyczny
- materiał muzyczny
- meandrów brzmienia
- melancholii muzyki
- melodie brzmią zadziwiająco świeżo
- melodyczna degrengolada
- melodycznej zabawy
- metalowo-riffowa sieczka
- mglistego klimatu utworów
- miażdżące sola
- miejsce silnie ekspresywnego języka muzycznego
- mieszanka kilku stylistyk muzycznych
- mieszanki popu z rockiem
- mocnego brzmienia
- mocne rockowe utwory
- mocniejszego brzmienia
- mocniejszymi elementami muzycznymi
- monotonną barwą głosu
- motywów muzycznych, które bynajmniej nie są sobą przerysowane
- motywy muzyczne gonią i wpadają w sidła progresywnych załamań.
- muzyce brakuje oryginalności, pewnej świeżości
- muzycznej alchemii
- muzycznej przestrzeni
- muzycznej uczty
- muzyczne korytarze psychodelicznego odrodzenia lat 70. i 80
- muzyczny pejzaż
- muzyka brzmi miękko
- muzyka grupy wyraźnie zmierzała w stronę soft rocka.
- Muzyka jest agresywna.
- muzyka jest płynna
- muzyka jest skonstruowana
- muzyka może wywołać laryngologiczne konwulsje
- muzyka nabierze polotu
- muzyka nie pociągnęła mnie za sobą
- muzyka nie ugryzie
- muzyka o ostrym brzmieniu
- Muzyka pełna improwizacji
- muzyka pięknie mydli się
- muzyka podbita solowymi wtrąceniami
- muzyka poruszająca się nieustannie między meandrami tradycji i modernizmu
- muzyka to podróż
- muzyka ukoi
- Muzyka zaczyna przybierać konkretnych barw.
- Muzyka zaczyna przybierać konkretnych kształtów.
- Muzyka zamiera
- muzyka z pogranicza trip hopu i jazzu
- muzyka z połamanymi rytmami
- muzyki zakorzenionej w tradycji big bandów
- nadać każdej z kompozycji własny, unikalny charakter
- nadaje on całości dźwięków posmaku
- naładowany jest thrashowo- punkowa wściekłością
- na płycie znajduje się wiele ciekawych, kawałków muzycznych
- na przestrzennym tle muzycznym
- Niczym arktyczny front z głośników Waszych odtwarzaczy powinna nadciągnąć i opanować drogiego słuchacza muzyka Konrada Kucza
- niecodziennych zawirowań muzyki
- nienaganna polszczyzna, którą w tle zdobią wciąż rozwijane instrumentalne demagogie
- nieskazitelne bel canto
- Niestety cała reszta utworów jest taka.... niewyraźna.
- Niestrudzony aktor nutowych sekwencji
- nie zaczepi o gardło
- niezwykłą czystość jego muzyki
- niski głos Lemmiego
- niższy strój gitar
- nurt muzyczny
- ociężała muzyka psychodeliczna
- okraszonej rytmami funky
- Orientalna melodia łączy się z tłem harmonicznym
- ostrych przestrzeni eklektyzmu muzycznego
- ostrzejszych dźwięków
- owiane elektroniką
- pazur w postaci zalążka alternatywnego punk rocka
- pełną ciekawych barw spokojną muzykę
- pełną muzykę
- peryferycznością dźwięków
- piach dźwiękowy
- piękna muzyka
- płaczących dźwięków skrzypiec
- Płyta trochę mnie męczy
- podaje swoją muzykę w stanie surowym
- podgrzały i tak dość ożywczą atmosferę wydarzenia
- podkład muzyczny
- podszyta delikatnym dzwonieniem perkusji
- podszyta inwokacja
- podziw dla tego genialnego albumu
- poletka dźwięku
- połamane brzmienia
- połamane rytmy
- Posmak tej muzyki
- post-rockowego zaścianka
- postrockowi czarodzieje
- postrockowym klimacie
- potężną perkusję
- potężnym głosem
- potężny rytm
- power metalowe uderzenie
- pozaziemskiego klimatu muzyki
- pretensjonalny wokal
- przejściami muzycznymi
- przekaz muzyczny zdecydowanie się zagęścił
- przeplatane z klasycznymi folkowymi wstawkami
- przestrzenie dźwiękowe
- przestrzennych zawirowań muzycznych
- przestrzeń aranżacji
- przybrudzonej nieco punkiem twórczości Iron Maiden
- przyćmiewa psychodeliczny klimat muzyki
- przygrywają w tle
- przykrywają elementami muzycznymi
- punkowy klimat
- rachitycznej orkiestry
- refreny będą tu odgrywać istotną rolę
- rejestrów, które wychodzą przed szereg
- rejony spod znaku death
- rockowego polotu
- rockowych abstrakcji
- rozbudowanego instrumentarium
- rozbudowane kompozycje
- rozpieszczającej wszystkie zmysły
- Również melodie nie są na wysokim poziomie
- rytmiczna stagnacja
- rytmicznymi zalotami
- rzewnych riffów
- Są jednak kawałki muzyczne warte uwagi
- scena słuchu
- Sekcja melodyczna ściera się z rytmicznymi zalotami
- skradającym się wstępie piosenki
- słabszych kompozycji
- słuchacz mógł wejść w ciszę
- Słychać wyraźnie inspiracje grupą The Cream
- słyszymy też rodzący się heavy metal
- smaczki przesterów muzycznych
- smakować dźwięki
- smakowitej mieszanki popu z rockiem
- soczysty riff
- solidnego grania
- Solidne kompozycje
- solidny bas
- solowymi wtrąceniami, którym brak może światła reflektorów,
- sporą dawkę melodyjnego rocka i metalu
- Sporo dłużyzn i mdłych utworów
- sterylnego brzmienia koncertów
- strawić muzykę
- subtelne wokale żeńskie
- surowy początek utworu
- Szeroki to bowiem nurt muzyczny
- szybkim i agresywnym gitarowym graniem
- ścieżką dźwiękową
- śpiewany czysto
- środek skali dźwiękowej
- środek skali dźwiękowej dużo bardziej odseparowany i krystaliczny
- Takich smaczków na płycie jest o wiele więcej.
- taki klimat muzyki
- tekst, który po połączeniu z głosem Lorde
- ten kawałek dostał kopa w postaci hardcore’owego sznytu
- Ten muzyczny konglomerat brzmień
- tle muzycznym
- tonów wysokich
- Tony niskie
- Tony są teraz miodne
- toporne gitarowe riffy
- totalna mieszanka muzyczna
- To właśnie dzięki zmieszaniu tych czterech składników i podanie ich na kompletnej płycie zagwarantowało Lanie wielką sławę
- trafi w dźwięk
- transowy wir
- twardą elektroniką
- ugładzone zostało brzmienie pozostałych kompozycji
- urokliwą melodyką
- Utwory nagrane live zyskały na przestrzenności
- utwory o kosmicznym wybrzmieniu
- utwory o przestrzennym wybrzmieniu
- Utwory te nie mają życia
- utwory zabierają słuchaczy w pełną wrażeń podróż po wszechświecie
- utwór jest naładowany
- Utwór pełen słodyczy
- utwór zawiera w sobie
- utwór zawiera w sobie mnóstwo agresji
- Utwór zdawał się pulsować
- Utwór zdawał się rozpadać
- uwypuklony bas
- w balladzie "The Asylum" są pewne przebłyski
- wchodzi na riff
- w gąszczu pięknych motywów muzycznych
- większość kawałków muzycznych na płycie znamionuje temperament
- większość kompozycji buduje atmosferę
- większość utworów przełamują spokojnymi pasażami
- wir muzycznej przestrzeni
- witrażu melodii
- W obozie Motörhead bez rewolucji
- wokali, które mimo to nie są zauważalnie wypchnięte do przodu
- w pojedynkę muzyka wypada niestety blado i bezbarwnie
- wrażliwych fragmentów muzycznych
- wsłuchiwanie się w akustyczną...pustkę brzmienia
- współpracą muzyki gitar i instrumentów smyczkowych
- Wszystkie utwory budują atmosferę
- wszystko obrasta wokal Piotra Nabrdalika
- W tle zawierucha rzewnych riffów
- wybuchowa mieszanka
- wyciągnął na wierzch sybilanty
- wycinające się z całego "mułu"solówki
- wypełniającą album muzykę
- wypełnione są kompozycje
- Wysokie dźwięki
- wysokie dźwięki
- wywołać wiele brzmieniowych kontrowersji
- zabójczy riff
- zachowana pewna spójność muzyki
- zadziornych solówek
- zalążki doom metalu
- zamierania dźwięku
- zamknąć kompozycje w sensowne ramy
- zawierucha riffów
- zawirowań muzycznych rodzimego Skubasa
- zdobi dźwięk wiolonczelowego smyczka na elektrycznej gitarze
- zespoł nie odgrzewa starych kotletów
- zespół kopie w swoim stylu
- Zespół pięknie rozbudował tę kompozycję
- Zespół ukuł swój styl
- z heavy metalowym pazurem
- z ociężałym riffem
- zostałem dosłownie zalany dobrze zgraną i różnorodną melodią gitar
- zwiewne fragmenty muzyki
- zwiewnego posmaku dźwięków
- żywe instrumenty

1 z 1
TEMAT: [muzyka] zespołu More Experience
RAMA ŹRÓDŁOWA: WZROK
ELEMENT RAMY: działanie przeszkody
RAMA DOCELOWA: SŁUCH
ELEMENT RAMY: gatunek muzyczny
(...) przebój i… to się udało. Kompozycje uderzają swoją hiciarską postawą bezpośrednią, bez mdlenia naszych uszu „zbędną”instrumentalizacją, którą tylko momentami przyćmiewa psychodeliczny klimat niemający szans na głębsze wyrobienie swoich abstrakcyjnych meandrów brzmienia. Sam "zespół"… cóż, zredukowany został do osoby Piotra Dudzikowskiego. Najbardziej (...)